måndag 28 augusti 2017

Bambi på hal is


Just så kände jag mig i fredags när jag var och handlade. Jag spankulerade lugnt runt i affären och stoppade ner i kundvagnen vad jag behövde. Ibland tycker jag det är gott med en liten skvätt grädde i kaffet, så jag köpte en liten förpackning. Den är lite lurig, för själva förpackningen är i mjukplast och locket i hårdare plast, men botten är bara en tjockare aluminiumfolie. Mycket märklig kombination! Jag la ner grädden i vagnen och sen forsatte jag att lasta på fler varor, och jag var kanske aningen oförsiktig, för det gick hål i botten på paketet och grädden rann ut.

Det var inget som jag märkte först, men helt plötsligt så gled mina ben iväg åt var sitt håll. Jag gick nästan ner i spagat eller split eller vad det heter för första gången i mitt liv. Med ett krampaktigt tag om kundvagnen försökte jag resa mig, men det var lögn. Jag bara kasade vidare som om jag var på en skridskobana. Då kom en dam och en herre fram till mig och undrade hur det gick. Hur jag än försökte så fick mina fötter inte fäste på gräddgolvet. Det slutade med att de fick ta tag i var sin arm på mig och lyfta mig upp. Jag var oerhört tacksam att de var så hjälpsamma.

När jag stod på fast mark igen kände jag att det värkte i ena foten. Jag hade tydligen vrickat till den när jag kasade iväg. Ömheten håller i sig och jag upptäckte på kvällen att jag hade ett megastort blåmärke på andra benet och på ena armen. Jag kan i varje fall gå utan problem, och det är huvudsaken. Lite blåmärken och värk får jag stå ut med. Det är med andra ord jämna plågor här.

19 kommentarer:

  1. Vilken tur att du inte fick mer skador!
    Farligt det där med vätska på redan litet hala golv.
    Jag är numera väldigt försiktig efter min fotledsskada.
    Krya på dig och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det gick så snabbt allt ihop så jag märkte inget förrän jag låg på golvet.

      Radera
  2. Det var verkligen maximal otur. Jag har aldrig varit ute för att gräddförpackningarna har läckt. Den måste ha varit skadad på något sätt! Du får begära skadestånd för sveda och värk från butiken!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror faktiskt att en av de andra paketen jag la i vagnen skar hål på gräddpaketet, så jag får nog skylla mig själv.

      Radera
  3. Det händer så snabbt ... Jag hoppas det inte är värre än att du snart är "fit for fight" på nytt.
    Ha det nu så gott du kan.
    Kram Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tur för det känns ganska ok idag.

      Radera
  4. Nämen hoppsan. Vilken otur med gräddpaketet och att du inte hann se så du var mer förberedd. Hoppas smärtan går över fort..

    SvaraRadera
  5. Förstår om du aldrig köper den typen av grädde mer! Du reklamerade väl så att det inte händer någon annan, eller? Krya på dig!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag får sluta med grädde i kaffet eller be någon annan handla åt mig.

      Radera
  6. Fy så otäckt. Men vilken tur att du fick hjälp av paret.
    Jag tycker att det kunde ha räckt med din rygg.
    Många styrkekramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, detta var maximal otur, men det gick ändå bra.

      Radera
  7. Vad hemskt Det kunde sluta väldigt illa.
    Men förlåt att jag log när jag läste det.Jag kan se det framför mig.
    Tack!Du gav mig veckans första skratt!
    ....Det var bra betalning för att passa en snäll hund!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste faktiskt inte om att jag var så vig. Att komma ner på golvet var lätt som en plätt men det var när jag skulle upp igen som det blev problem.

      Radera
  8. Grädde kan man glida på för det är ju fett tjockt och det har jag gjort i mitt kök, fast givetvis inte som du. Det gäller att se upp när man handlar och lagar mat, nej inte 'se upp' utan mera SE NER, hi hi . . .
    Tur i oturen att det inte blev värre, men det lilla kan vara det STORA för den som blir drabbad.
    God bättring vännen, hälsokram/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! I fortsättningen ska jag vara noga med att titta ner.

      Radera
  9. "som grädde på moset" säger man, varför har jag aldrig fattat, men att det är något extra bra har jag förstått....men så dråpligt, synd att ingen tog fram mobilen och filmade dig. Eftersom folk inte har något vett i skallen utan filmar vid olycksplatser kunde dom ju göra det när det händer nåt kul också? Men det var mindre roligt att du gjorde dig illa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick så snabbt och tyst så jag tror inte många märkte det.

      Radera
  10. men det lilla kan vara det STORA för den som blir drabbad.


    ทางบ้าน

    SvaraRadera