söndag 17 januari 2016

Aktiv


Det ser kanske ut som om jag inte gör något, men inne i mitt huvud är jag väldigt aktiv.

När nu det mesta börjar återgå till det normala, är det dags att sätta igång med alla projekt som legat och väntat på att bli påbörjade. Jag läste någonstans att om man alltid låter en sak ligga på samma ställe, så ser man den inte till sist. Det stämmer faktiskt! Man blir så van att ha den där prylen på just den platsen att enda gången man lägger märke till den är när den inte finns där. För att råda bot på detta så skulle man leta upp en annan plats att sätta den här grejen på....med andra ord så skulle man möblera om. I varje fall tyder jag det på det viset. Så nu ska det flyttas möbler och grejer och kanske även borras lite här och där för nya hyllor i mina hobbyrum. Jag får så många bra idéer när jag sitter i min "tänkarfåtölj".

32 kommentarer:

  1. Det är väl därför som varorna flyttas runt i affärerna, så att man verkligen ser dem om det inte ser ut som det brukar.
    Jag tycker nästan att jag hör hur det knakar i Gustavs huvud, så nog är det aktivitet där. / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är säkert anledningen till omändringarna i affärerna. Det knakar i mitt huvud också.

      Radera
  2. Tänkarfåtoljen gillar jag. Jag rensar och flyttar om på sakerna, då särskilt papper,så jag vet var jag har dem och de är lätta att hitta som jag då i tanken kallar det "rätta stället", går inte så bra då jag glömmer var det säkra stället är .. letar först på det säkra från förra gången ..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, vad jag känner igen mig i den beskrivningen. Men det betyder egentligen bara att man är organiserat rörig.

      Radera
  3. Förr möblerade jag om stup i kvarten Så Kjell han skojade med att han tyckte att det var tur att han hittade sin säng på kvällen! .... Jag har tänkarsoffa ,det är bekvämlig! .............Min amaryllis var sen i starten :-) Ha en bra dag Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Gunnel!!! Känner igen det där, men å andra sidan så är jag en jäkel på att flytta om saker och ting när jag är på det humöret!!! Bara sängen har bytt plats 4 ggr!!! Ha det gott nu o akta ryggen när du flyttar runt!!! Kram /EvaMarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är betydligt roligare att kånka på möbler än att träna med vikter eller andra saker som finns på ett gym.

      Radera
  5. Ja, visst är det så att man blir "hemmablind" tillslut! Så att möblera om då och då var ingen dum idé :D
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det är viktigt att tänka. Väl genomtänkt arbete - då är halva jobbet gjort. :-) Ha en bra söndag Gunnel! Kram

    SvaraRadera
  7. Jag gör det sen! Fast ibland då jag ska göra något, kommer jag på grejer på min väg. Men så glömmer jag vad jag skulle göra.
    Visst är det kul att ändra om lite ibland. Fast man måste tänka lite och låta saken/grejen mogna lite.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så blir det här med att jag kommer på saker under tiden och glömmer bort vad jag började med. Säg inte utan att det är spännande...det blir överraskningar hela tiden.

      Radera
  8. När man sitter och tänker så hinner man komma på ett och annat, och se saker i rätta proportioner. Och sen är det dags att handla. Vilan är underskattad. Det händer mycket i huvudet när man bara sitter i fåtöljen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att tänka är också ett slags arbete.

      Radera
  9. Jag är oxe och vill absolut inte ha några förändringar. När dottern var yngre så hade hon och en kompis möblerat om vardagsrummet på övervåningen. När jag kom hem efter att ha jobbat sen kväll höll jag på att slå ihjäl mig när det stod grejer där det absolut inte stått grejer när jag gick på morgonen. Så istället för att smyga mig in i mitt sovrum som vanligt på kvällen så väckte jag förmodligen hela radhuslängan när jag gastade.
    Så nä....inga ommöbleringar för min del *S*.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Vilken företagsam dotter du har. Sådana initiativ ska uppmuntras, tycker jag.

      Radera
  10. Du är alltså en hårt arbetande kvinna. Det tar på krafterna att tänka ut saker och ting!
    Kul med förändringar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är tufft och tänka ut förändringar, men någon får ju offra sig och göra det.

      Radera
  11. Här flyttas saker ibland och jag hittar ingenting. Likadant i vissa affärer, de rör om och rör till så jag får springa runt och leta.
    Härligt med en "tänkarfotölj" som katten Gustaf.
    Men, mina hobbyrum? Hur många har du?
    Kram och sköt om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har två rum i källaren som jag inrett med symaskiner, klippbord och annat skoj. När barnen flyttat hemifrån blev det helt plötsligt väldigt gott om plats och den måste utnyttjas.

      Radera
  12. Precis så är det! Tror jag sitter i fåtöljen för mycket och får idéer för jag tycker det är svårt att hinna med att förverkliga alla.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland kan man kanske sitta för länge och få för många idéer, men det är bra om den där att-göra-listan aldrig tar slut. Hemska tanke!

      Radera
  13. Visst är det så. Man ser inte saken tillslut. Det första man blir blind på, är ögonen.

    Möblera om lite nu och då är nog bra.

    Kram till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir som ett helt nytt rum när man fått flyttat om på pinalerna.

      Radera
  14. Den var bra, tänkarfåtöljen! Fast jag är en sån virrpanna, så jag måste ha allt på precis samma ställe jämt och tänk, då slår jag inte i tårna så ofta heller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är klart en syn på saken, men jag blir så trött på att det alltid ser likadant ut, så jag måste ändra. Att jag sen inte hittar allt i början är en annan sak.

      Radera
  15. Här möbleras det om ytterst sparsamt... vårt hus är för litet för stora omgörningar... var sak på sin plats och där får det stå :) - men en tänkarfåtölj... en sån vill jag också ha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju sitta och tänka ut mer än ommöbleringar i den.

      Radera
  16. En tänkarfåtölj borde alla ha ... speciellt de som inte verka tänka alls. Sådana finns det gott om, det ser vi ju dagligen i media.
    Jag har en liten anteckningsbok där jag kort plitar in när jag flyttar på något. Har sparat mig många leta-saker-stunder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken utmärkt idé! Den ska jag också använda, för efter varje ommöblering är det struligt och hitta mindre saker.

      Radera