fredag 5 september 2014

Sportskor


När min son spelade Knattefotboll och vi skulle köpa fotbollsskor till honom fanns det inte så många färger att välja mellan. Det var svart och.....svart. Idag lyser fotbollsspelarnas fötter i all världens färger. T.o.m. skobanden är ibland som smycken. Det är en hel vetenskap att handla sportskor. Jag har följt med Rasmus några gånger och han har väldigt bestämda åsikter om vilka slags skor han ska välja. Det är naturligtvis viktigt att de sitter bra på foten, men sen är det ingen nackdel om en känd fotbollsspelare har exakt likadana skor.


Rasmus har haft väldigt många olika färger på sina skor och nu senast köpte han ett par i orange....igen.....även om han påstår att det är en "hemsk" färg. Han älskar att retas med mig, så jag tar hans uttalande med en nypa salt. Det var inte bara skorna som var orange. De låg inpackade i en orange skolåda. Faktum är att de sista paren han köpt alltid har legat i orange lådor. Han är så generös, så han ger dem alltid till mig. De är perfekta att ha i mitt hobbyrum och samla småprylar i. Naturligtvis går mina hobbyrum också i orange. Bland alla egenskaper som förknippas med den här vackra färgen så finns också kreativitet.....och kreativitet passar perfekt i ett hobbyrum.

18 kommentarer:

  1. Godmorgon! Tuffa skor Rasmus har köpt!!.Modet ändras och tur är det Våra pågar skulle aldrig få tanken att köpa såna skor när de var i Rasmus ålder..... SV:Om man ger med öppen hand så får man en öppen hand tillbaka=alltså mycket !! Ha en bra dag morgonkram!

    SvaraRadera
  2. Vilka fräsiga skor! Gillar de högblanka :D

    Så roligt att du gillar byrån med petunior. Jag gillar också min byrå. En vän reagerade väldigt negativt när jag köpte byrån för att ha den som blomkruka. Hon tyckte att det var förskräckligt att förstöra en möbel – trots att den kostade 40 kronor på återvinningen och saknade ett beslag. Nu när den är inne på sin fjärde säsong så har hon ändrat sig och tycker också att den är rätt fin ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde det var något du gjort nytt för i år. Tåler byrån att stå ute på vintern utan att ruttna?

      Radera
  3. Underbart med alla färgade skor för barn. Mina barnbarnspojkar väljer alltid skor och stövlar i rosa.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är kul att alla färger uppskattas av både pojkar och flickor.

      Radera
  4. Ja, det är mycket trevligare idag när fotbollsskorna är lite mer färgglada, än de svarta som var förr :)
    Ha en trevlig fredag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både skor och boll är riktigt färggranna idag.

      Radera
  5. vad omtänksam Rasmus är ! och du får dina fina lådor i din älsklingsfärg,

    ja, det är otroligt färgglada sportskor och sportkläderna numera...

    kram och ha en härlig helg !

    SvaraRadera
  6. Kul med färger. När jag var barn fanns just inga färger alls, det mesta var grått eller grått. Mörkt iallafall.

    SvaraRadera
  7. Vad bra att han köper sådana skor, vilket du också har nytta av. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är omtänksam. Så fort han hittar nåt i orange så får jag det.

      Radera
  8. Härligt med färger!! Och så skoj att även killarna vågar välja annat än svart.
    Så´n tur du har som får bonus när Rasmus shoppar.
    Mitt första egna rum bestod av många orange möbler och inredningsdetaljer.
    Hade ingen aning om att färgen sammanknippas med kreativitet.
    Men varför inte - då (också) var jag nog sådan.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. I min första egna lägenhet hade jag en orange snurrfåtölj, som fick hänga med i många år.

      Radera
  9. Härligt med färgglada skor! Förr var det bara vita gympadojor... Tror Rasmus ärvt orange- genen också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag också. Han vill bara inte erkänna det.

      Radera