måndag 4 november 2013

Jag går i väntans tider


Igår kväll tjugo över 10 reste Rasmus hem från Dallas. Jag följde planet på datorn några timmar. Det är jättekul att kunna se var det befinner sig. På kartan ser det ut som ett stort gytter av gula prickar. De åker först till London och där ska de byta plan. Väntetiden är några timmar, och jag gissar att Rasmus är väldigt spänd på att komma hem och berätta allt han varit med om. Nästa anhalt är Köpenhamn där de räknar med att landa strax efter tre i eftermiddag. Han är ledig från skolan i morgon också. Det kan nog behövas för att komma lite ikapp med tiden. Tidsskillnadedn är 7 timmar så man känner sig lite av banan de första dagarna, men barn brukar klara det mesta bättre än vuxna.


 Planet har lyft från Heathrow och Rasmus befinner sig nu över Nederländerna.


 Han åker med planet som är markerat BAW816. Jag kommer att sitta som klistrad framför datorn.


Ikväll kommer min "store" kille hit och äter middag och då får jag nog höra om alla hans bravader.

24 kommentarer:

  1. Jag förstår att det är jättespännande att följa Rasmus färd hem till Sverige.
    Hoppas att du får krama om honom riktigt till kvällen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har jag äntligen fått krama om Rasmus.

      Radera
  2. Ja vad spännande både att få höra om hans vistelse och för honom att berätta. Den där sidan man kan följa flygplan är också spännande. Har tittat ibland bara för att se de flygplan som flyger över där man bor. Ha de Gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fantastiskt att man kan följa dem hela resrutten.

      Radera
  3. Kanske han är hemma nu, din "store" kille? Och kan berätta om nyheter från over there.
    Kramar Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han hade väldigt mycket att berätta.

      Radera
  4. Fantastiskt vackra "konstverk" de är dessa flygkartor.
    Jag har faktiskt aldrig insett att man kan följa med på det sättet tidigare. Nu lärde jag mig någonting nytt igen:!) Tack för det!
    Gissar att du får mycket till livs bara Rasmus har landat ordentligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han var väldigt trött ikväll, men jag antar att han fortsätter att berätta mer i morgon.

      Radera
  5. Behändigt att kunna följa med planen. Min väninna var i LA, och tur startade planet i tid, för 1½ senare inträffade skjutdramat. Nu har du säkert fått full rapport på allt spännande från resan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del är lite väl skjutglada. Inte konstigt att det tar sån tid i säkerhetskontrollerna. Det behövs verkligen.....och ändå hjälper det inte alltid.

      Radera
  6. Åh, vad roligt att få hem honom igen! Och att få rapporter om Daniel med föräldrar. Fiffigt det där med att kunna följa planet när man längtar så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite bortskämd med att kunna träffa Rasmus ofta, så det känns väldigt konstigt när det blir ett längre uppehåll.

      Radera
  7. Jag förstår att du har väntat för att höra lite nyheter. Så trevligt att följa resrutten. Det är det fina med datorer. Ha det bra. Kram/Anita

    SvaraRadera
  8. Datorn är nästan en oumbärlig pryl.

    SvaraRadera
  9. Jag är imponerad av tekniken. Och av dig, som behärskar den. Skönt att the BIG Rasmus är tillbaka och kan berätta om Dallas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tekniken är underbar. Jag är ingen mästare på det hela, men jag är ganska envis och tycker om att testa. Nu är Rasmus bara 7km bort och ordningen är återställd.

      Radera
  10. Godmorgon! Din överrubrik fick mej att haja till. Men sen förstod jag.. Smart av dej att kunna följa planet i datan..........Svar:Ja det är många som är lättlurade. Denna hade jag gått på! Om jag inte hade haft något att googlat på..Morgonkram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är det barnbarnsväntan som gäller. Snart ska jag träffa Zoé igen.

      Radera
  11. vad roligt att du nu fått hem din Rasmus igen :) han hade en hel del att berätta förstår jag :)
    Sv: mm, vi blir ju trötta av att bada men jag tror att vovvar springer så där eftersom de är blöta i pälsen, kan det vara så tro? eller har jag helt fel
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer nog. Då är det tur vi har badlakan så vi slipper springa.

      Radera
  12. Kul att få hem Rasmus nu och höra allt han varit med om.

    Kul även att kunna följa planet. Vad är det för en sida som det går att göra det på?

    SvaraRadera
  13. Tänk vad mycket han har att berätta....Förstår att det blir ett kärt återseende:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så härligt att få krama om honom efter mer än en vecka.

      Radera