torsdag 12 september 2013

Jag, en bigamist?


Man slutar aldrig förundra sig över människors uppfinningsrikedom. För ett tag sedan var det FBI som tog kontakt med mig i ett konstigt ärende. Nu fick jag ännu ett mystiskt mail från någon ekonomisk sammanslutning i USA. De hade visst fått ett brev från en Mr Virgil Lee Samples som påstod att han var närmast anhörig till mig. Har Göran blivit degraderad? I vilket fall som helst så påstod han att jag hade omkommit i en bilolycka för en vecka sedan. Ojdå! Måste varit nånstans i Texas då. Inte konstigt att jag var helt omedveten om det. Jag läser bara Helsingborgs Dagblad och där stod inget om nån olycka.

Den jättestora summa pengar som jag av någon underlig anledning var berättigad till skulle då tillfalla honom. Nu var den här ekonomiska föreningen så seriös så de ville klart höra att allt stämde. Om jag var död behövde jag inte göra något. Tack för det! Var det så att jag levde så skulle jag fylla i namn och hela fadderullan. Jag känner mig faktiskt lite halvdöd efter resan så jag tror jag struntar i att höra av mig. Då blir säkert Mr Samplas glad.

22 kommentarer:

  1. Så de håller på!
    Är det verkligen så många som går på sånt här så att det är lönt för dem med de här utskicken.
    Jag får varje dag några mail med kyrillisk skrift, så dem behöver jag inte bekymra mig om, men liiite nyfiken är jag allt. Man kanske skulle gå en kurs??
    Ha det så gott!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte förstå om någon tror på sådana här mail, men det verkar ju konstigt eftersom de skickas ut om och om igen.

      Radera
  2. Man måste ändå beundra uppfinningsrikedomen. Och ja, måste ju finnas personer som går på det, annars skulle det ju inte fortsätta drälla in. Du får fortsättningsvis ha samma rutiner som en gamling berättade han hade:
    - Först kliver jag upp och hämtar tidningen. Sedan läser jag dödsannonserna. Finns jag inte med där så kokar jag mig en god panna kaffe!
    Ha de Gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Ja, det gäller att vara på den säkra sidan.

      Radera
  3. ja jösses, mamma har fått några sådana brev från en "advokat" i Spanien
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Enligt alla mail är jag berättigad till så mycket pengar så jag vet inte när jag ska hinna använda dem. Därför är det nog bäst att de stannar där de är.

      Radera
  4. Hoppsan du också. Jag är också populär att ha som släkting. Sist jag fick en kontakt var det från en mörkhyad man i Afrika. Jag kollade i spegeln men så när släkt som han påstod sig vara så borde jag vara mulatt
    Gäller att vara observant
    kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också undrat många gånger. Min dotter släktforskar, men de som tar kontakt med mig har hon aldrig lyckats spåra upp.

      Radera
  5. En spännande värld minsann eller vad man nu ska kalla sådana här märkliga sammanträffanden och släktförbindelser.
    Man upphör aldrig att förvånas.
    Det är inte utan att jag också känner mig litet halvdöd när jag läser hur "uppfinningsrika" människor är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att de inte kan lägga sin energi på något vettigare.

      Radera
  6. Sådana mail har jag också fått . Deras uppfinningsrikedom måste man beundra.Svar: Ja..Det blev ett bra blombord! Kram!

    SvaraRadera
  7. Ja, tänk vad man inte vet om sig själv. Hur tog Göran det hela?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen fara. Han är en ganska lugn person.

      Radera
  8. Ha ha ha....du är rolig du!!!!! ha en fin helg!!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man är tydligen med om en hel del som man inte har en aning om.

      Radera
  9. Ha ha ha - Tänk om alla dessa mail vore seriösa - då skulle man vara som Joakim von Anka, rik som ett troll....
    De måste ju få napp då och då i alla fall, annars skulle de ju inte fortsätta skicka dessa tokigheter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir så misstänksam av allt sådant här så till sist litar man inte på någonting.

      Radera
  10. Men kära någon vilka brev du får. Men det var ju bussig att du inte behövde göra något om du inte levde.
    Jag får många konstiga mejl, eller det vet jag inte jag spärrar dem direkt så jag läser inte. Men rubriken ser jag ju.
    Vunnit en jädrans massa pengar har jag tydligen gjort, stora summor i dollar. Det du.
    hotmail har jag också, som en liten slasktratt, där ser jag ju mailen direkt och de har nu gjort i ordning alla papper för mitt lån, som jag väl har gjort i sömnen eller något. Och det ska nu skickas till och så mitt namn och adress. De vet var de ska leta också. Men de åker ju tillbaks med vändande post så de vet ju inte att jag fått något
    Ha det gott

    Kram

    SvaraRadera
  11. De som skickar mailen är alltid väldigt omtänksamma och hjälpsamma.

    SvaraRadera
  12. Vad konstiga mail du får. Faktiskt har jag inte fått ett enda sådant. Nej, jag är inte avundsjuk på dig. Jag hade inte heller svarat. Jag blir livrädd då det dyker upp en ruta, som jag inte räknar med.
    Önskar dig en trevlig helg, kvar i livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner likadant. Vågar inte klicka nånstans om jag inte är 100% säker på att jag gör rätt.

      Radera