måndag 15 oktober 2012

Vetenskapligt genomförd undersökning


Så har det då kommit ännu en ny vetenskaplig undersökning. Men den här kan ni lita på för den har jag genomfört. Jag fick idén till den när jag satt utanför ett kontorshus och väntade. Det var sent på eftermiddagen och dags för de som jobbade där att gå hem. Det blev så självklart att jag skulle forska inom detta området, och alla som gick ut ur byggnaden var helt klart med på galoppen.

De som gick ut genom porten började med så gott som inga undantag att ta upp en cigarett ur fickan och tända den. Därefter åkte mobilen fram och sattes till örat. En del hade sån framförhållning att de redan hade kilat fast mobilen mellan örat och axeln, stoppat cigaretten i munnen och höll tändaren beredd. De var startklara så fort de hade båda fötterna utanför dörren.

Jag har för mig att de flesta är högerhänta.  Det har säkert gjorts nån undersökning om det. Och jag har hört talas om både högerfotade och vänsterfotade fotbollsspelare. Men jag tror aldrig det har gjorts en undersökning om hur stor del av befolkningen som är högerörad respektive vänsterörad. Det visade sig när jag räknade att det var huvudsakligen vänsterörade personer som jobbade i det här kontorshuset; alltså pratade merparten av personalen med mobilen intill vänster öra. Jag tänkte utöka undersökningen ytterligare och undrar nu ifall ni är vänsterörade eller högerörade. Själv är jag vänsterörad.



22 kommentarer:

  1. Haha... vilken bra idé - en alldeles egen vetenskaplig undersökning :)
    Jag är högerhänt, högerfotad... och högerörad :)
    Har du packat kappsäcken än?
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ligger framme och jag har börjat plocka i lite saker. Ska iväg idag och komplettera med en del småsaker.

      Radera
  2. Oj är det bara fyra dagar kvar, va dagarna har gått fort.
    Nu är det bara att börja packa,
    fast det kanske du redan har gjort.
    Oj va du ska tycka att lillsessan har vuxit.
    Ha nu en riktigt trevlig resa och tillvaro med den lilla och hennes
    föräldrar...

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är i packningstagen nu. Hon är stor nu ser jag på filmsnuttarna av henne.

      Radera
  3. Det verkar vara en tillförlitlig undersökning. Intressant. Jag är nog högerögad, högerhänt, högerbent och högerhörande. Mest. Jo jag har dålig balans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har försökt hålla telefonen mot högerörat, men jag tycker det känns så obekvämt.

      Radera
  4. Klart vänster! Skulle aldrig tala i telefonen med höger öra. Spännande! Sen har jag tänkt på hur man oftast (alltid?) håller en liten baby i famnen. Huvudet vid vänster arm, eller hur? Över hjärtat......//M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt. Visst håller man babyn över hjärtat. Så passande!

      Radera
  5. Ser att du har jobbat vetenskapligt så...Klart att du får ledig dag,nästa gång är det din tur att jobba eller skruttMärta.Ibland är det inte så bra att vara snabb med fingrarna ,om man inte vill försörja sig på det tex som ficktjuv.Kaffet tar vi vid tretiden! .Man får torka sig med citat i ändan hos henne:-D Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Resultatet kommer att publiceras i en vetenskaplig tidsskrift i stil med Se och Hör.

      Radera
  6. Är vänsterörad :-) och har även hörsnäckan i vänster öra, men är högerhänt. Härliga funderingar du har och detta har jag aldrig tänkt på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland bara ploppar det upp lite konstiga funderingar i min hjärna.

      Radera
  7. Haha, så underbart!
    Jag har aldrig tänkt på det förut men nu när jag testade så tror jag att jag är högerörad=))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa saker gör man ju automatiskt utan att tänka på det.

      Radera
  8. Underbart, härligt och roligt Inlägg!!!Vilken tid du lagt ner på denna stora undersökning...*fniss*
    Jag är högerörad!
    Snart får du träffa Zoé!
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man måste lägga ner hela sin själ i så viktiga undersökningar.

      Radera
  9. Jag hittad inte Gick vilse!! Du kan lägga till i protokollet att jag är vänsterörad ,för att ha högern ledig.Kram!

    SvaraRadera
  10. Det kallar jag för en undersökning. Exakt så ska det gå till.
    Själv är jag högerörad, hör bättre på det fast läkaren säger tvärtom. Men det är ju inte hans öra.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Läkare kan man inte lita på.

      Radera