torsdag 12 april 2012

Guten Tag


Ich bin in Deutschland. Äntligen!!! Det har varit en seg promenad och under påsken har det inte tagits många steg vill jag lova. På färjan mellan Rödby och Puttgarden passade jag på att vila fötterna. Ifall jag hade fortsatt att trava runt, runt, runt på däck hade nog de övriga passagerarna börjat undra över min mentala hälsa. Nu får jag hålla mig i vägrenen eller leta upp några småvägar att gå på. Tror inte att Autobahn är riktigt anpassad för promenerande damer. Jag har bara 768 km kvar till målet nu. Lätt som en plätt. 


24 kommentarer:

  1. Men nu blev jag fundersam...vad är det du håller på med ????
    Ska du gå jorden runt??? och är nu i Tyskland???

    Tjing.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade glömt lämna en länk till inlägget som berättade om målet. Jag har tänkt mig att "promenera" till min dotter i Luxemburg. Stegräknaren hjälper mig att hålla koll på sträckan.

      Radera
  2. Jaha, det är inte på riktigt - jo, att du går alltså men inte på väg.
    Jag tycker absolut att du ska kopiera klänningen. Det var vad jag gjorde. Det är trikå alltihop utom banden. Jag tycker att det gula blev precis rätt dalafärg. Blommigt i någon form hittar man säkert.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mest för att jag ska komma igång att promenera. Fick ett tips om att välja ett mål och det är absolut roligare på detta viset. Man sporrar sig själv att komma längre och längre.

      Radera
  3. Jag provade också en stegräknare ett par gånger. Det räckte för mig. När jag gick samma sträcka och själv räknade stegen så stämde det inte alls. Ändå var det ingen billig stegräknare utan en ordentlig som var inställd på t.e.x på steglängden. Den visade på många steg mindre än det var. Kollade två gånger. Nu ligger stegräknaren på soptippen och det kommer inte att bli fler.Hoppas du kommer fram till din dotter i sommar. Ha det bra.Kram/Anita.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också haft problem innan jag fick min räknare inställd.

      Radera
  4. Ha ha vilken härlig resa du gör. Jag hörde om en dam som cyklat från norra spetsen till södra spetsen av Sverige. Jag trodde helt allvarligt att hon gjort det på en "riktig" cykel. Sen fick jag veta att hon gjort det som dig: Lite mer visuellt. Pinna på du och passa på att stanna till på några små värdshus efter småvägarna. Finns en del mysiga att välja på.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag missar aldrig ett mat eller fikaställe. Man måste ju ha bensin.

      Radera
  5. Har 2 bloggar ifall den ena slutar generera trafik till google adsense
    Nu genererar ingen blogg trafik
    Men jag skriver mest i bloggen med adress http://snawitz.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Klart att du kunde ha promenerat på däck.Dom hade säkert inte undrat för det finns så många som motionerar idag!!Jag brukar också gå regelbundet till fotvården.Tycker att man kan unna sig något lyxigt! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får kanske spatsera runt på hemvägen då.

      Radera
  7. Hit hittar jag också igen! Förstår att du är på väg till Luxemburg:), bra motto att röra sig på. Jag har kortare väg till min dotter men tror jag också skall börja röra på mig
    Givetvis så kan man varva däck utan att någon ens tittar på en...och om, so what? :)

    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns lättare att gå med ett trevligt mål i sikte.

      Radera
  8. Hejsan,At Zoé och Liv passade så bra ihop hade man ingen aning om..Men du,promenera till Luxemburg,att du kunde komma på den idén,det var strongt bara det..har du tält i ryggsäcken..Jag har noterat din gissning..Haé bra Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Nej, du tältar gör jag inte. Jag springer i stället hem och sover i min egen säng.

      Radera
  9. nej, akta dig för Autobahn, börjar du promenera där åker du snabbt in i finkan
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå! Bäst att ta småvägarna då.

      Radera
  10. Heja, heja du är duktig. Gå försiktigt och ta de lite mindre vägarna. Hur gick det med din yrsel på båten? Är de bekymmren borta nu?
    Kram och vink från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner inte av nån yrsel längre. Vet faktiskt inte vad som orsakade det hela, men skönt att det försvann.

      Radera
  11. Hejsan Gunnel !

    Det var ett kul förslag. Jag vill också ha ett mål att gå till.
    Hamnade i Februari.Då har Du gått bra länge redan.Trodde först Du gick på riktigt.Som min "bantaresa" som avstannar till och från än går det upp än går det ner, men så sakta att det inte märks.
    Ändå tyckte stavgångsledarinnan Katarina att jag smalnat av mest i ansiktet.Har ju alltid haft smalt ansikte.Omfånget är detsamma.

    Då kämpar vi båda med något för att nå ett mål.

    Lycka till på färden Gunnel !

    Kram Mi Tack för att Du gillar "mina musikval" inte lätt ska Du veta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag går inte speciellt snabbt, men nån gång ska jag väl komma fram.

      Radera
  12. " Vi går över daggstänkta berg,fallera" (sjunger)Bra jobbat :-)
    Ha en sköööön helg vännen,kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Marianne! Det går lättare med sång märker jag.

      Radera
  13. Och även denna vecka har det inte blivit många steg utomhus.
    Är så satans trött på detta regnande.

    Om vi inte hörs mer idag, önskar jag dig en trevlig helg
    mvh

    SvaraRadera