måndag 12 december 2011

Snart ska granen kläs


Jag har ännu inte skaffat nån gran, men det börjar bli dags för det nu. Jag tycker om när kranen kläs i bara ett fåtal färger, så min gran ståtar alltid i rött och guld. De flesta dekorationerna har hängt med i många år, och jag köper endast nytt om det är något alldeles utöver det vanliga. Det är inte alltid det passar in i granens övriga klädsel, så jag brukar ha en minigran för lite annorlunda julprydnader. 

Armemuseét säljer silverfärgade julkulor som liknar handgranater och har fått mycket kritik för det. Det kunde de väl ha räknat ut alldeles på egen hand? Vem vill dekorera sin gran med handgranater?????? Även om intäkterna går till välgörande ändamål, så tycker jag ändå det är lite osmakligt. Om det nu måste vara nåt som har anknytning till att det smäller så hade det gått lika bra med en smällkaramell. Eller varför inte en ........


PANGBRUD

11 kommentarer:

  1. Jag är som du, med ett fåtal färger i granen. Första julen jag firade när jag flyttat hemifrån, så köpte jag massor av röda glaskulor och band fast röda sidenrosetter på dem och sen bara en massa silverglitter. De kulorna har jag kvar fortfarande, men kan inte använda längre, för djurens skull. Nu bor vi också så trångt, så vi får inte plats med en gran inomhus och brukar ha en ute istället. I år blir det ingen gran alls, för det har vi inte orkat tänka på.
    Pangbruden som grandekoration var riktigt söt och det är nästa så jag får lust att skaffa en gran av den anledningen....:-)

    SvaraRadera
  2. Jag påminner om dig. Här finns bara gamla goa kulor från förr. Flera av dom har vi ärvt. Rött som bas med silver och även lite grönt. Inget annat hamnar i vår gran
    ha en findag

    SvaraRadera
  3. Vi ska för första gången inte ha någon riktig gran inne, få se hur det känns?

    Vi har en stor präktig gran på gården som vi ser från vårt vardagsrumsfönster, så helt utan är vi inte och så en liten bordsplastgran med lampor i, det får räcka.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag är envis med att alltid vilja ha gran inomhus. När det är dags att slänga ut den kan jag ibland undra varför jag envisades så. Barr, barr, barr......

    SvaraRadera
  5. De pratade om julgranar idag på radion, berättade hur man skulle sköta om sina dyrgripar.

    Ja. trots att jag inte har någon gran så har jag förstått att de kostar en slant.

    SvaraRadera
  6. Jag brukar köpa min gran på Bauhaus. Då får jag ett tillgodokvitto på hela summan som jag kan handla för efter jul.

    SvaraRadera
  7. min gran är alltid en salig blandning :) jag tycker ju om allt som glittrar och vill inte vara utan någon av prydnaderna jag har :) så där blir det både rött, guld, silver, blått, grönt, lila och en massa glitter :)
    kramar

    SvaraRadera
  8. Det viktigaste tycker jag är att man dekorerar sin gran så man själv tycker att det är snyggt.

    SvaraRadera
  9. Tack, jag mår väl lite bättre.
    Men att tro att jag är 100% arbetsför om 2 dagar är larvigt. Undra om läkare någonsin har haft t.ex. ont i ryggen

    SvaraRadera
  10. Jag hänger gärna handgranater i granen bara dom är tillräckligt blanka...är man motvallskärring så är man. Jag varierar min grans kläder...förra året hade jag guld och silvar, i år har jag gammeldags kulor som påminner om papier maché...eller hur det nu stavas. Nästa år blir det guld igen. Haaaa det. Kram

    SvaraRadera
  11. Häng bara inte upp dem en måndag.....det är väl inte riktigt din dag har jag förstått.

    SvaraRadera