söndag 11 december 2011

3:dje advent


Idag är det tredje advent och om bara två dagar är det dags för Luciafirande. De sista åren har jag firat det framför TV:n. Så länge jag jobbade var det Luciatåget i skolan som gällde. När jag sorterade bland lite gamla saker i källaren hittade jag det första lucialinnet som jag sydde till min äldsta flicka. Hon hade inte fyllt året när det var dags att "lussa" och hon kunde inte ens gå själv, så jag agerade stöd medan hon var fullt upptagen med att smaka på tärnljuset. Nån sång blev det inte även om kvinnor normalt klarar av att göra mer än en sak samtidigt.


I sovrummet står ännu en "änglalik" adventsljusstake. 

5 kommentarer:

  1. Oj, så fort tiden går. Känner att jag i år inte hinner med julen alls och inga förberedelser har jag gjort. Det är i för sig inte lätt i renoveringsstöket. Och börjar oroa mig att vi inte hinner bli klara till jul.

    SvaraRadera
  2. Det blir julafton ändå. Var så säker! Tänk så fint det blir sen.

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!Klart att dottern skulle smaka på ljuset ,i den åldern ska allt smakas på. Ja jag hade så fullt upp att göra att jag glömde kameran,vilket jag är ledsen för..Ha en bra dag! Morgonkram!

    SvaraRadera
  4. Lite synd egentligen men vi "firar" också för det mesta Lucia framför TV:n
    I en värld där inte barn längre kan/vill/vågar gå från hus till hus och "lussa" får man va glad för det!
    Dig önskar jag en riktigt skööön 3:e Advent

    SvaraRadera
  5. Var har detta år tagit vägen?

    Ha en fortsatt bra dag

    SvaraRadera