torsdag 24 november 2011

Kvicka fötter


Jag är precis hemkommen och det känns som om jag skulle kunna dansa på bordet. Med de här små skorna kan det knappast vara nån risk för bordskivan. Jag har varit och fått mina fötter fixade. Vilken lyxig känsla! Jag tycker det är helt självklart att jag ska unna mig att bli ompysslad. Jag sätter ju inte saxen i mitt eget hår, utan där låter jag frissan stå för det. Då är det inte konstigare att fotvårdaren tar hand om mina fötter. Min fotvårdare är mycket duktig och dessutom väldigt trevlig. Under tiden jag satt och väntade blev jag bjuden på en kopp cappuccino och det är sådana småsaker som också hjälper till att man känner sig ompysslad och betydelsefull. Nu har jag världens energi att ta itu med julpynt och städning. Men det är nog minst riskabelt att välja lågklackat när jag ska klättra på stegar och hänga upp julgardiner.

10 kommentarer:

  1. Jag tror jag får ta och ringa fotvården!

    SvaraRadera
  2. Man behöver bli lite ompysslad ibland.

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det skönt att bli ompysslad ibland. Jag går också regelbundet & får mina "tassar" mjuka och lena.
    Vilka härliga skor du visar!
    Ha en bra dag och må väl.

    SvaraRadera
  4. Häftiga dojor du har!Jag går också och blir ompysslad om mina fötter..Ja testa du bäret.. där är mycket antioxidanter också! Kram!

    SvaraRadera
  5. Kanske jag ska ge mig själv ett sådant besök i julklapp. Hittills har jag gjort mitt eget fotspa 1 gång i månaden. I huset där jag bor är det så lyxigt att vi har egen fotvård. Hissen ner och en korridor bort sen är man framme.
    Många askungar som varit där hos dig
    och lämnat en sko. Du får annonsera efter dom
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  6. När jag var ung (eller yngre) köpte jag skor i alla färger. Nu är jag lite mer återhållsam, men det går alldeles utmärkt att samla på miniskor. Dessutom är det biligare.

    SvaraRadera
  7. Inser att det är lääänge sen jag unnade mig fotvård.Det är ju sååå skönt och man svävar som på moln efteråt.Gillar din inställning att man SKA ta hand om sig själv och lyxa till vardagen.Bra tänk :-)
    Kramar om och önskar dig en skön torsdagskväll!

    SvaraRadera
  8. Visst är det skönt att bli ompysslad. Men till fotvården har jag aldrig varit. Mycket beroende på att jag inte kan med att någon rör mina fötter, för jag är så kittlig. Så jag försöker pyssla om mig själv med fotbad och pyssel titt som tätt istället.

    SvaraRadera
  9. Men så många fina skor.......är det dina?

    Så skönt att bli ompysslad.

    Tog stallkänogrna med stålhätta. för säkerhets skull. Men vid 13 så var det inte ens kö till kassan. Det var nästan värre förra torsdagen, men då var det väl pensions och barnbidrags utbetalning!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Eftersom jag inte kan gå så mycket i högklackat längre, så har jag i stället en samling av miniskor som jag plockar fram och minns hur det var på den gamla goda tiden.

    SvaraRadera