torsdag 1 september 2011

Så var den dan förstörd


Min svärson körde in min bil till verkstaden i morse och sen ringde han mig när de undersökt den klart. Slutsumman blev ett antal tusenlappar. Finns ingen möjlighet att dra ut på det, eftersom det var bromsarna som inte var så bra. Det blir bara till att betala och se glad ut....eller åtminstone betala.

Min man åkte med och handlade mat idag för omväxlings skull. Jag bestämde mig för att vi skulle handla i Ängelholm idag. När vi kom ut från affären tittade jag efter bilen. Jag var helt säker på var vi parkerat (det är jag inte alla gånger), men jag såg den inte. Nej, tänkte jag, nu har någon snott min bil. Helt plötsligt slogs strömmen till hjärnan på, och jag mindes att vi åkt dit i min mans bil. Då måste jag säga att det känns skönt och kunna sitta och läsa andras bloggar om hur glömska de är. Man känner sig nästan normal.

En gång tidigare när Göran följde med och handlade så slog vi vad om vem som kom närmast slutsumman på det vi handlat. Jag hade ju ett rejält försprång där, för 100 gånger av 100 är det jag som handlar......dessutom gjorde jag överslagsräkning under tiden vi stoppade varor i vagnen. Men man måste inte berätta alla knep. Naturligtvis kom jag närmast. Jag föreslog att vi skulle göra samma sak idag, men det var han inte alls intresserad av. Jag hade annars tänkt att den som vann slapp betala verkstadsräkningen. På sätt och vis förstår jag honom. Han vågade väl inte utmana ett proffs.

14 kommentarer:

  1. Hehe.. du har många knep..men denna gången så funkade det inte...

    SvaraRadera
  2. Nej, tyvärr. Får försöka klura ut något annat.

    SvaraRadera
  3. Jag tror jag är genomskådad.

    SvaraRadera
  4. Hihihi, det er lov å prøve seg. Skummelt at det var bremsene, godt å få de i orden.

    SvaraRadera
  5. Ja, sen kan jag köra tryggt igen.

    SvaraRadera
  6. Bil och älskad och hatad. Jag har mitt körkort kvar efter sjukdomen men kör nästan aldrig. Tidigare har jag haft egen bil men så snabbt det gick att vänja sig av med behovet. Kommit underfund med att buss är rätt ok. Om du tävlade med min sambo skulle du vinna stort. Hans handling består av att vända o vrida på alla varor utan att titta på priset. Han tar den som ser bäst ut
    Ha det bra

    SvaraRadera
  7. Nu har jag hämtat min bil, så nu känns det som vanligt igen. Bussförbindelserna hos mig är inget vidare, så jag utnyttjar sällan det alternativet.

    SvaraRadera
  8. Det är alltid en stor summa när man ska hämta bilen på verkstad. Men tyvärr är det ju ett måste och utan bil kan jag inte vara.Det var tur att inte bilen var stulen. Och minnet är bra men kort allt som oftast på mig också.Skönt att det finns fler med samma åkomma. Ha en bra Helg.Kram

    SvaraRadera
  9. Jätteroligt att läsa om både glömska och knep.Bilskrället var mindre roligt men jag hoppas den blir som ny så du får valuta för eländet.Kramar om och önskar dig en fin söndag :-)

    Marianne Redtopp

    SvaraRadera
  10. Hoppas det dröjer länge tills nästa gång bilen strejkar.

    SvaraRadera
  11. Hej,
    du undrade hos mig om grafikprogrammet Paint Shop Pro som jag använder om det är svårt...
    det är nog alltid så med något nytt att det tar tid att lära sig..
    och så även med detta program
    Men har man väl lärt sig så tycker jag det är det bästa grafikprogram som finns som dessutom inte kostar så mycket

    ja, jag kan tänka mig att det kan bli en del kostnader ibland när man har bil
    har tyvärr aldrig haft det eller har körkort
    men nog önskar jag många gånger att jag hade det
    kram

    SvaraRadera
  12. Skönt med fler som har ett minne som sviktar mellan varven. Och jag förstår maken som inte ville chansa när han förlorat så många gånger.

    Ja vi bor så fint för bilderna tog jag idag när vi gick mot svampskogen och det är mina grannars gärdsgårdar och stenmur. Tyvärr har inte vi lika fint staket, utan har varit tvungna att bygga ett nytt med nät, för den lilla hundens skull.

    SvaraRadera
  13. Inger: Jag får väl samla ihop lite tålamod och försöka lära mig ett nytt program....jag har ju tid till det nu.

    Raija:Det finns många vackra platser i Sverige. Tyvärr upptäcker man alldeles för sällan de man har allra närmast.

    SvaraRadera