lördag 10 september 2011

Äpple i fast eller flytande form?


För många år sedan så kunde man läsa överallt att: "Ett äpple om dagen är bra för magen". Min läkare hade en tavla med det här uttrycket hängande på sitt mottagningsrum. Det användes i annonser om i stort sett allt...man bara satte in andra alternativ, som vitamintabletter och annat. Ny forskning ( eller vad man ska kalla det för) har kommit fram till att det är bra med måttlig mängd sprit för äldre kvinnor. Alltså måste vi nu trycka upp nya affischer där det står : "En drink om dagen är bra för magen". Vem har begärt den här undersökningen? Finns det verkligen ett behov av att veta detta? Det är ju bara att konstatera att blir man arbetslös, kan man alltid börja forska. Strunt samma vad det handlar om. Jag bara undrar vem som står för finansieringen.

12 kommentarer:

  1. Vågar man tippa på att Systembolaget har haft ett finger med i spelet i just den här undersökningen...? :-)

    SvaraRadera
  2. Ingen dålig reklam.....fast egentligen vill de ju inte sälja sprit, påstår dem.

    SvaraRadera
  3. Spännande utveckling. Vad hjälper det mot för krämpor och vad gör man om man inte vill dricka. Kan man fortsätta med äpplen. Undrar vad som kommer till veckan. Säkert nya rekommendationer
    Ha en bra lördagskväll

    SvaraRadera
  4. Tror det är bäst om man använder sunt förnuft.

    SvaraRadera
  5. Hej Gunnel !
    Tack för Dina rader om vänner.
    Den där drinken kan vi byta ut mot ett glas rödvin som Dr.tyckte jag skulle dricka för mitt dåliga blodvärde.Då var jag knappt fyllda 17 år.Hade ju inte ens åldern inne för att dricka.Äckligt var det.Tyckte inte om rödvin efter det mer än Oltina.Det var sött.Men nu är det slutdruckit för min del. I morgon den 12/9 då har jag varit nykter i fyra hela år.Hur underbart är inte det.
    Hur firar man det.Kanske med att slå sönder en del drinkglas,har ju hela skåpen fulla med glas för alla slags sprit/vin/likör sorter.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  6. Jag kan inte dricka rödvin. Får migrän med en gång.

    SvaraRadera
  7. Ny forskning????? Det har jag vetat sen många år tillbaka för min mormor tog sig en liten "hutt" då och då för att,som hon sa, tunna blodet! Äpple går inte alls om man har känning av gallan som jag har titt som tätt!
    Hoppas DU har det OK...med eller utan äpplen och konjak!
    Kraaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  8. Jag behöver ingen konjak. Jag fick hostmedicin av min doktor och jag har varit konstant yr sedan dess.

    SvaraRadera
  9. Märkliga sådan uppmaningar, ett tag skulle man ju äta 6-8 brödskivor om dagen, nu är bröd inte så bra ...
    Sköt om dig,kram.

    SvaraRadera
  10. En del av råden motsäger ju sig själv, så det är nog säkrast att strunta i alla.

    SvaraRadera
  11. Hej vännen. Nya rön var och varannan dag. Undrar vilket som är bäst. Den här manliga förkylningen är då ett rackarns elände. Kanske en drink skulle hjälpa hihihihi. Ha en toppendag.
    Kramelikram.

    SvaraRadera
  12. Ja, man vet ju aldrig förrän man har testat.

    SvaraRadera