torsdag 25 augusti 2011

Var det gott, eller?


Igår fick jag köttfärssås över från middagen och den gjorde jag paj av idag. Rasmus måste ju ändå ha ett litet mellanmål på eftermiddagen och jag tyckte att det kunde säkert passa bra. Jag vet att han älskar köttfärssås. Jag tog med mig pajen hem till honom och han ville gärna smaka. Efter första tuggan gjorde han "tummen upp" och sa, att den var SUPERB. Naturligtvis blev jag väldigt stolt och tänkte att det är väl klart att mormor fixar till ett jättegott mellanmål. När han ätit upp sa han: "Den var inte så där jättegod." Jaså? Nu förstod jag ingenting. Han ville ändå ha en bit till och efter några tuggor sa han: "Du behöver inte göra den här pajen fler gånger." Jag vet fortfarande inte om han tyckte den var jättegod, sådär god eller inte alls god. Det får bli smörgås till mellis i morgon. 

8 kommentarer:

  1. Vilken lustig gosse, han hade tydligen svårt att bestämma sig.

    Om Åke på min fråga om hur maten smakade säger: "Det var gott, det gick!" Då vet jag att det inte var riktigt populärt, men även där får jag ju ett tveeggat svar!

    Ha en fin fortsättning på kvällen!

    SvaraRadera
  2. Jag får väl trösta mig med att han ändå åt två bitar.

    SvaraRadera
  3. Klurig liten gosse ;-)
    Kanske han bara retades med dig ? :-)
    kram

    SvaraRadera
  4. Jag misstänker att han gjorde det.

    SvaraRadera
  5. Gör ett nytt försök att skriva det andra bara försvann
    Men kul hur han svarade och sedan åt bra
    Men han måste ju ha tyckte om maten och haft lite baklänges språk

    SvaraRadera
  6. Han tycker det är väldigt kul att kivas med mormor, så jag antar att det var nåt sånt.

    SvaraRadera
  7. Tror nog att han vill smaka på andra av dina kulliariska kokkonster.

    Har varit inne flera gånger men det har inte gått att kommentera, och det var det gamla tröskverket till dator, nu är den nygamla åter från reparation .....dock så har de bytt hårddisken och allt som fanns där är borta.
    Tjoho..

    Häftigt med en ödla, men de är ofarliga och ganska söta!

    Ha det bra och nattinatti

    SvaraRadera
  8. Ödlor söta?????? Nja, det är väl tveksamt.

    SvaraRadera