tisdag 9 augusti 2011

"Pigga pensionärer"


Ibland blir man lite fundersam när man läser tidningen. Det klagas ständigt på ungdomar och deras uppförande. Men vad ska man då säga om alla dessa "gamlingar" som lever rövare? Nu är det rättegång med Gubbligan; tre äldre herrar som verkligen inte levt upp till uttrycket "hederlig svensk". Det epitetet känns egentligen ganska urvattnat när man hör om allt fuffens som förekommer i stort sett överallt. Idag stod att läsa om ett par i 70-årsåldern som gett sig på en yngre kvinna. Hennes "förseelse" var väl inte så speciellt allvarlig, även om hon gjorde fel. Men det är definitivt inte heller tillåtet att ta till handgripligheter om man är missnöjd. Verkar lite "sandlådeaktigt". Vuxna ska ju föregå med gott exempel, sägs det. När blir man vuxen? Tydligen inte före 70. Så bra! Då har jag några år till på mig att uppföra mig som ett bortskämt barn utan att behöva ta ansvar för mina handlingar. Jag är ju inte vuxen.

3 kommentarer:

  1. Vad kul, så vi får stampa i golvet när vi inte får vår vilja att gå igenom.

    Eller skrika i högan sky när vi slår tån i tröskeln.

    Eller var lite allmänt kinkig ibland.

    Bra då vet jag det.
    Varför bli vuxen, mycket roligare vara barn(slig)

    Hej från Mi, namn jag fick som barn

    SvaraRadera
  2. Jag tror det är helt OK. Vi kan väl åtminstone prova och se vad vi tycker.

    SvaraRadera
  3. Jag läste det och så var det bara för att hon inte hade flera bajspåsar...........

    Tack!

    SvaraRadera