måndag 25 juli 2011

Uppmaning från ovan


För en del år sedan fanns det en förening i Helsingborg som hade olika sorters teman på sina träffar. Ett par gånger om året var ett medium inbjudet för att hålla seans. Dessa träffar var väldigt välbesökta. Det måste betyda att det är något som många är intresserade av. Kanske behövs det något lite "overkligt" ibland som kompensation till det levnadssätt vi har idag? En del människor tycker att det bara är humbug och det har de ju rätt att tycka....likaväl som de som tror på det har rätt att ha sin åsikt. Men det går inte att komma ifrån att allt inte går att förklara så enkelt. Inte ens de mest inbitna motståndare kan komma på ett vettigt svar ibland. Jag har varit på en del seanser och alla har väl inte varit lika bra. Naturligtvis är det stor skillnad på medium och det är väl knappast som att beställa en pizza om man vill ha kontakt med någon från andra sidan. 

Jag har varit med en gång där det var helt omöjligt att inte tro på det som hände. Damen som höll i seansen sa, att min mor ville ha kontakt med mig. Hon berättade lite om henne och vad hon hade tyckt om...allt stämde. Sen sa hon att om det blev hål i något så var det ok att slänga det. Till saken hör att min mor sydde grytvantar i massor till hela släkten, och jag hade naturligtvis ett stort lager hemma. Ett par dagar tidigare hade jag kommit för nära ett ljus med en av vantarna så den började brinna. Det blev ett stort hål, men jag slängde ändå inte vanten. Varför vet jag faktiskt inte. Men nu fick jag ju veta att det var ok. Min mor hälsade också att hon tyckte jag skulle byta gardiner. Detta var i november månad precis innan advent då jag brukar hänga upp nya köksgardiner. De sista åren min mor levde sa hon alltid: "Ska du inte sy nya julgardiner?" De jag hade var några år gamla, men jag gillade dem, så jag fortsatte att hänga upp dem varje år. Men inte detta året. Det blev nya köksgardiner den julen.

Jag tror alla behöver något som gör att man kan koppla bort all stress runt ikring. Om det sen är seanser, yoga, jogging, böcker eller vad som helst tror jag inte har nån större betydelse. Huvudsaken att man hittar nåt som man tycker känns bra. Här finns det varken rätt eller fel. Det bestämmar man själv.

2 kommentarer:

  1. Som jag tänker också...allt går inte att förklara här i livet
    Även om saker inte går att bevisa vetenskapligt...så kan det finnas i alla fall.
    det finns så mycket outforskat...
    Intressant det du berättade om seansen och din mamma
    Själv skulle jag också vilja gå på en sådan...skulle vara bra för mig...
    men till vem ?
    ha det så gott
    kram

    SvaraRadera
  2. Känns faktiskt bra när man varit på seans och det varit ett bra medium.

    SvaraRadera