söndag 3 juli 2011

Missat recept



Inför valet i fjor så skrev jag ett inlägg om kryddor. Någon hade nämligen satt fast en "kryddpåse" på min vindruta med hälsning från Moderaterna. Kryddorna skulle användas i något som hette korvgryta à la Reinfeldt. Receptet var inte alls utförligt, så jag har länge hoppats på att Fredrik skulle medverka i något av alla dessa matprogram på TV och äntligen laga sin korvgryta. I går kväll var han gäst i Sommarkväll och där får ju gästerna berätta lite om sig själv och det blir gärna lite matprat också. Mycket riktigt så sa Fredrik att han var bra på att laga Falukorv.

ÄNTLIGEN! 

Nu skulle jag få receptet, trodde jag. Visserligen har jag inte sparat kryddpåsen, men det går väl alltid att improvisera. Just då kom en hejdundrande åskknall och TV:n slocknade. Maximal otur! Det blir till att leta på nätet bland alla andra kända och okända kockars recept.

3 kommentarer:

  1. Nämen vilken otur med receptet, kanske lika bra att du inte testar det ;)

    SvaraRadera
  2. Ang. förra...min favorit är Ecco affären, fast egentligen konstigt att så många skoaffärer klarar av att gå runt där....

    En favorit här är falukorv i ugnen på en bädd av potatis och lök, ost och senap i snitten på korven, lite extra ost vid sidan och så 1 1/2 dl mjölk, 225 grader i ca 40 min.

    Sv....Nix det blev ingen vinst på bloggsystemet men väl på det stora. Nu har jag varit i ett annat köpcentrum i dag och fått ett nytt modem och den gamla datorn har fått nytt liv, frågan är bara hur länge det livet varar.
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Det receptet har jag testat och det är en favorit här med.

    SvaraRadera