söndag 2 januari 2011

Jag kan äta det mesta


........men inte Majskrokar. Före nyårshelgen var jag på Willys i Ängelholm och handlade. Då fick jag se en kund som hade laddat upp med Majskrokar. På paketet stod med stora bokstäver att det innehöll bara 2 % fett och det lät ju bra. Att de innehöll 84 % kolhydrater stod med betydligt mindre text. Jag är inte speciellt förtjust i varken chips eller ostbågar, men jag tänkte att det kunde kanske vara ett vettigt alternativ till nyårsgodiset. De här krokarna är jättestora men väger nästan ingenting. Jag hade läst på nätet att Må Bra rekommenderade det och även Vi Föräldrar var eld och lågor för att man kunde våga ge det till små barn. 

På nyårsafton skulle vi då premiärtesta det här "godiset". Jag kan lugnt påstå att det gjorde ingen succé hos oss. När man bet i dem så klibbade de ihop sig och fastnade i munnen. Påminde lite om oblat eller spettkaka.......men spettkaka är gott i jämförelse med detta. Jag garanterar att om man blundat och tagit en tugga av en majskrok och en tugga av en bit frigolit så skulle man inte kunna säga vilket som var vilket. När jag skickar paket ibland brukar jag hälla i nån slags frigolitgrejer som är precis på pricken lika majskrokarna. Enda skillnaden är att frigoliten är vit. Vi provade att hälla alla sorters kryddor på dem, men de var fortfarande inte ätbara. Det blev soptunnan direkt.

För att få bort frigolitsmaken från munnen åt vi champagnekakor från Reims. De passade utmärkt till champagnen vid tolvslaget. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar