onsdag 15 december 2010

Nyhetstorka?


Ja, det måste vara anledningen till ett av Rapports inslag i kväll. Det var av det slaget som man annars läser om i veckotidningar eller nyhetsbrev man får på datorn. Ännu en undersökning om sömn fick vi höra talas om nu. Man hade tagit foton på personer efter det att de sovit normalt en hel natt och efter att de inte hade sovit någonting alls. Sen fick andra människor titta på de här bilderna och säga vad de tyckte. Konstigt nog tyckte alla att på den bilden som tagits efter att testpersonen inte sovit alls, så såg han eller hon mycket tröttare och äldre ut. Hur många hade kunnat räkna ut detta alldeles själv? Ibland undrar jag..........nej, det är snart jul och då ska man var snäll. Slutpoängen var att man kunde sova sig vacker. Billigt och bra skönhetsmedel. Vad säger alla krämfabrikanter om det?

Nyhetstorkan drabbar inte bara TV utan väldigt ofta veckopressen. Efter bröllopet i somras köpte jag en veckotidning för att få se alla bilder på de tjusiga klänningarna. Första veckan efter bröllopet var tidningen smockfull med bilder på alla gäster, andra veckan efter bröllopet var tidningen smockfull med bilder på alla gäster, tredje veckan var osv........så här höll det på jag tror i fem veckor. Ibland var det t.o.m. samma bilder som visades. Den här veckan var det bilder från Nobelfesten som var det stora dragplåstret på första sidan. Jag antar att det kommer att vara så fram till nyår åtminstone. Sen kommer väl bilder från nyårsfirandet att hålla på fram till Alla Hjärtans Dag. Jag hade haft större förståelse om tidningen hade riktat sig till små barn. De gillar ju att höra samma berättelse och titta på samma bilder om och om igen.

Nu ska jag plocka fram något att läsa som är garanterat fritt från upprepningar. Tack och lov så har jag ett ganska stort förråd av böcker att välja bland. Det blir inte så länge. Jag ska nämligen testa om undersökningen var sann. Ska bli spännande att se hur jag ser ut i morgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar