lördag 4 december 2010

Förkylningstider


Vaknade i morse, eller rättare sagt i förmiddags, med huvudvärk och hosta. Jag har blivit vaccinerad mot influensa, så det här är nog bara en vanlig hederlig förkylning. Jag tog att par Alvedon och kröp ner i sängen igen. När jag vaknade fram emot eftermiddagen mådde jag mycket bättre. Det är en oslagbar metod att kurera sig på; att sova bort eländet. Det funkar i varje fall för mig.

När man har en infektion i kroppen, så ska man ta det lugnt, har jag hört. Därför placerade jag mig framför TV:n och hoppades på att det skulle visas något intressant program. Det var dags för skidskytte för herrar. Det är faktiskt en sport som jag tycker är kul att titta på. Nu är väl kanske inte de svenska herrarna på topp, men spänningen finns ju där ändå. Norrmännen är verkligen överlägsna. När jag ser på sportprogram, så kollar jag lika mycket på det som finns runt ikring. I en sväng upptäckte jag en gran som såg ut att vara dekorerad med röda äpplen. Det såg så kul ut. Precis i den svängen ramlade en av norrmännen. Han fick säkert också syn på granen och tappade koncentrationen. Kanske det hade varit något för svenskarna att tänka på; att ge sig ut lite tidigare och pynta granarna i skogen så norrmännen blev distraherade. Den metoden behöver inte de svenska damerna bekymra sig om, för de är oerhört skickliga.

Eftersom jag har tagit det väldigt lugnt hela dagen, finns ju ingen anledning att frångå det nu på kvällen. Det blir soffan, en film och något varmt att dricka. Jag får tycka lite synd om mig själv också ifall inte någon annan gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar