fredag 29 oktober 2010

Nytt jobb



Min dröm har alltid varit att få resa runt till olika platser i världen. Jag hoppades på att skaffa mig ett yrke där jag fick tillfälle till det. Men det blir inte alltid som man tänkt sig. Det har mest blivit Europeiska länder som jag åkt till. Jag antar att jag får tacka min USA-boende son att det har blivit ett antal långresor också under årens lopp.

En annan ungdomsdröm var att få köra sportbil. Det skulle vara en Lamborghini då. Inte för att jag vet om det är en bra bil, jag tycker bara det ser så kul ut när måsvingedörrarna åker upp. Jag kunde kanske nöjt mig med att parkera bilen och sitta och öppna och stänga dörrarna. Nu är jag för gammal att köra sportbil. Jag tycker det ser lite patetiskt ut när äldre herrar och damer flänger runt i cabbar med det gråa håret fladdrande. Sportbilar hör absolut ungdomen till.

Dessutom tillåter inte min ekonomi varken jorden-runt-resor eller sportbilsinköp. Pensionen är inte mycket att hänga i julgranen. Jag borde kanske skaffa mig ett jobb igen. Ett jobb som uppfyllde alla mina ungdomsdrömmar. Att få resa och bo alldeles gratis på olika ställen och att köra runt i sportbil utan att tänka på kostnaden. Jag vet precis vilket jobb det skulle vara. Det är nog snart ledigt. Jag skulle kunna bli Moderaternas nya partisekreterare. Fast först ska jag åka till Fredericia på Jylland i morgon. Den resan bekostar jag själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar