måndag 20 september 2010

Ny blogg


Rasmus och jag har nu startat vår pysselblogg. Jag gissar att den kommer att handla väldigt mycket om brand och brandsäkerhet, för det är ett av hans stora intressen. Han bestämmer vilka bilder som ska sättas in och vad texten ska handla om, för det är ju han som är chefredaktör. När jag läser upp vad jag har skrivit hör jag ibland en långdragen suck. Då förstår jag att jag har använt ett felaktigt uttryck. Jag måste väl erkänna att jag inte är så kunnig när det gäller brandtermer. Därför har vi bestämt att ha mest bilder, för som Rasmus sa: "Det kan du åtminstone klara av, mormor." Det är så härligt att fortfarande ha den här kontakten med barn varje dag. De är alltid så positiva och har så många bra idéer. Som vuxen behöver man få den inspirationen och uppfinnarlusten i lagom doser varje dag, annars möglar hjärnan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar