tisdag 15 juni 2010

Sommarjobb



De tre närmaste veckorna ska jag vara hos Rasmus och gå med honom till simundervisningen på Kvidingebadet. Hans lektion börjar kl 9 och då hade simskolevädret hållit på ett bra tag; regn, regn och åter regn. Jag beundrar de små tuffingarna som glatt hoppar i bassängen. Själv stod jag under tak och huttrade.

Vanlig städning som man måste göra varje vecka, tycker jag är direkt själsdödande. Däremot gillar jag storstädning, när man kan vända upp och ner på hela huset. Då märks det i varje fall när man är klar. En annan bra sak med det är, att jag hittar saker som jag inte vetat var de har varit under lång tid. Jag kan inte skylla min förvirring på åldern, för jag har alltid varit lite vimsig. Glasögon och nycklar är ett konstant irritationsmoment. Jag brukar tänka att jag lägger sakerna HÄR så vet jag var jag har dom, vilket jag naturligtvis inte vet efter en liten stund.

Jag är oerhört tacksam att man kan använda kontokort nästan överallt. Då behöver jag inte ha kontanter hemma. För sådär en 20 år sen var det annorlunda. När jag tagit ut en större summa pengar, lade jag en del i plånboken och resten någon annanstans. Det där "någon annanstans" kunde vara i byrålådor, under prydnadssaker eller dukar. De skulle ju bara ligga där en kort stund, sen skulle jag ta hand om dem, var det tänkt.

De enda kontanter jag brukar ha nu, är när jag växlar till danska pengar, vilket jag gjorde inför Köpenhamnsresan med Fritids. Ordentlig som jag är, så hade jag lagt dem i en speciell plånbok för att inte blanda med svenska pengar. När jag idag städade bland mina väskor, hittade jag plånboken med en ganska stor summa pengar i. Med kluten om huvudet och dammvippan i högsta hugg fortsätter jag min raid i huset.

JAG ÄLSKAR ATT STÄDA!!!!!!

1 kommentar:

  1. Du får hemskt gärna komma hit och städa också! Inte mycket pengar gömda dock...men jag bjuder på champagne i pauserna...;-)

    SvaraRadera