fredag 4 juni 2010

Jag älskar att planera


När jag kom hem idag, gick jag en runda i trädgården och kom på massor av nya, bra ideér på hur man kan förändra den. Jag gillar inte trädgårdsskötsel; klippa gräsmattan, rensa ogräs och annat underhåll är inte min förtjusning. Sånt arbete överlåter jag med varm hand till andra.

Däremot gillar jag att tänka ut nya lösningar på hur man kan flytta buskar och perenner och gräva upp och slänga gamla och sen köpa nya. Oftast stannar det vid planering eftersom mina ideér är ogenomförbara efter vad jag hört.

Jag blir så imponerad när jag ser TV-programmen från England, där de förvandlar sina trädgårdar till rena paradiset. Misstänker att jag inte riktigt har de kvalifikationer som behövs. Jag kan inte ens hålla liv i en kaktus. Fast drömma kan jag göra.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar