fredag 11 juni 2010

I morgon smäller det



Öppnade kylskåpsdörren i morse och kollade lite lätt på champagneflaskan. Den är säkert helt perfekt i morgon bitti. Något som inte är perfekt, det är vädret. Det har regnat nästan hela dagen. Vi fick gå med regnkläder och paraplyer till avslutningen i kyrkan. Väl där inne blev det ändå lite somrigt pga av alla sommarvisor som barnen sjöng.

Jag fick presenter och blommor av barnen idag och efter att vi sagt hej då till varandra återstod bara fikat i personalrummet. Nu blev det blom- och presentutdelning på nytt både från BIN och kollegerna på skolan. Jag vet inte hur många 100 gånger jag fått frågan om jag inte tror att jag kommer att längta tillbaka till skolan. Faktum är, att om jag mot förmodan skulle få ett anfall av saknad efter att få jobba igen, så går jag och lägger mig tills anfallet har gått över.

Jag firade början av mitt låååååånga sommarlov med att bjuda de medlemmar i min familj som bor i Sverige på middag. Vi åkte till Spångens Gästgivaregård. Jag hade på mig de örhängena som jag fick av mina kolleger. Det är helt otroligt! De har exakt samma färg som mina glasögonbågar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar