torsdag 10 juni 2010

Champagne på kylning



Har lagt champagnen i kylskåpet så den ska bli riktigt kall och god. Jag hittade ett recept på macarons i en av mina kokböcker. De såg så festliga ut i olika färger och jag har hört att de ska passa väldigt bra till champagne. Tror knappast jag kan få tag på sådana kakor här i Åstorp, och risken att jag själv kommer att baka dem innan helgen är minimal.

Jag har fått så mycket teckningar, brev och kramar från barnen idag, så det kändes nästan som det var sista dagen på terminen, men det är det ju inte förrän i morgon. Det är min sista skolavslutning och Rasmus första.

Det är nästan lite fredagsmysstämning över den här torsdagskvällen. Antagligen för att vi efter avslutningen i kyrkan bara träffas en kort stund i klassrummet och sedan börjar sommarlovet. Förhoppningsvis skiner solen i morgon. Fast jag kan nöja mig med uppehållsväder så vi slipper se ut som dränkta kattor allihop efter promenaden till kyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar